Gheorghe Cristescu prezesem Itaka Hospitality

Gheorghe Cristescu, były prezes PHH, został prezesem spółki Itaka Hospitality z grupy Itaka Holdings, do której należy też największe polskie biuro podróży.

W Itaka Hospitality, której przedmiotem działalności są inwestycje w sektorze hotelarskim, ma zająć się tworzeniem portfolio hoteli własnych Itaki na Wyspach Kanaryjskich. Itaka kupiła już dwa budynki z apartamentami dla turystów na Wyspach Kanaryjskich, a według deklaracji wiceprezesa Itaka Holdings, Piotra Henicza, mają to być, „pierwsze z planowanych inwestycji tego rodzaju”. Gheorghe Cristescu w branży hotelarskiej pracuje od 30 lat. Zaczynał w hotelu Radisson SAS w Szczecinie. Przez 10 lat związany był z Grupą Orbis, gdzie pracował m.in. w warszawskich ibisach i krakowskim Novotelu Centrum, był dyrektorem generalnym hotelu Francuski w Krakowie, potem regionalnym managerem sprzedaży Orbisu na Polskę Północną dochodząc do funkcji krajowego dyrektora sprzedaży. Od 2011 związany był z siecią Best Western, najpierw jako dyrektor rozwoju na Polskę, a następnie również na kraje bałtyckie. W 2016 r. został prezesem należącej do Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze spółki Chopin Airport Development, zarządzającej wówczas czterema hotelami. W 2019 r. na jej bazie powstał Polski Holding Hotelowy, którego został prezesem. Celem PHH była konsolidacja zarządzania obiektami hotelowymi, należącymi do Skarbu Państwa. Funkcję tę pełnił do maja 2024 r.


Izabela Lis-Ozimek dyrektor generalną Stradom House, Autograph Collection Kraków

Izabela Lis-Ozimek, dotychczasowa hotel manager 5-gwiazdkowego hotelu Stradom House, Autograph Collection w Krakowie, awansowała na jego dyrektor generalną. Z hotelarstwem związana jest od 20 lat. Karierę rozpoczynała w Hanbury Manor Marriott Hotel & Country Club w Wielkiej Brytanii. W 2006 r. rozpoczęła pracę w Sheratonie Kraków w dziale recepcji, w 2010 r. została kierownikiem recepcji oraz managerem Sheraton Fitness. W międzyczasie brała udział w programie Taskforce w Sheraton Praga Charles Square. W 2020 r. objęła stanowisko front office & housekeeping managera w Sheraton Grand Kraków. W roku 2022 r. dołączyła do zespołu otwierającego hotel Stradom House, Autograph Collection na stanowisko house director, a od sierpnia 2023 r. pełniła funkcję hotel managera. Jej doświadczenie, wizja i wpływ na rozwój hotelu sprawiły, że w lutym 2025 r. otrzymała awans na stanowisko dyrektora generalnego.

– Stradom House pod kierownictwem Izabeli Lis-Ozimek został doceniony w prestiżowych rankingach międzynarodowych, stając się najbardziej luksusowym hotelem miejskim w Polsce – mówi Shachar Samuel, inwestor i współwłaściciel Stradom House, Autograph Collection.

– Jej profesjonalizm i wizja przyszłości hotelu, który właściwie od początku działalności wyznacza standardy luksusu polskiego hotelarstwa i gościnności jest zgodna z naszym postrzeganiem tego miejsca.


Joanna Ostrowska dyrektor hotelu Bellotto

Joanna Ostrowska, dotychczasowa marketing manager 5-gwiazdkowego hotelu Bellotto w Warszawie, awansowała na jego dyrektor generalną. Z hotelarstwem związana jest od 17 lat. Zaczynała w Grupie Hotelowej Orbis, gdzie najpierw była marketing managerem hoteli z rodziny ibis na Polskę i kraje bałtyckie, następnie Mercure, a potem luxury & upscale segment managerem (Sofitel) i midscale segment managerem (Mercure i Novotel). W 2017 r. objęła funkcję cluster marketing executive warszawskich hoteli sieci Radisson. Od czterech lat związana jest z hotelem Bellotto, należącym do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych. Wprowadzała innowacyjne kampanie promocyjne oraz artystyczne inicjatywy jak np. cykl wystaw „Kwartał Sztuki” czy letnie koncerty jazzowe. W nowej roli chce skoncentrować się na umacnianiu pozycji Bellotto jako lidera w segmencie butikowym.

– Wybór Joanny Ostrowskiej na dyrektora hotelu Bellotto jest dla nas naturalnym krokiem. Jej twórcze podejście, empatia i umiejętność słuchania są kluczowe w naszej branży. Nie tylko dostrzega potrzeby gości, ale także potrafi stworzyć zespół, który z pasją je realizuje. Jesteśmy przekonani, że pod jej kierownictwem hotel zyska nową jakość i stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalnym miejsce w kulturalnym życiu stolicy – mówi Irena Sobczak, wiceprezes Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych.


Matthieu Carrour dyrektorem zarządzającym sieci Saltic Hotels

Matthieu Carrour, przez osiem lat związany z Polskim Holdingiem Hotelowym, gdzie m.in. zarządzał Moxy Poznań i Hampton by Hilton Warsaw, a także był dyrektorem operacyjnym marki własnej Halo, został dyrektorem zarządzającym sieci Saltic Hotels z obiektami w Łebie i Grzybowie k. Kołobrzegu. Zaczynał pracę w hotelarstwie w 2016 r. w recepcji warszawskiego Hamptona by Hilton Airport, a następnie przeszedł do działu sprzedaży i marketingu. Potem był zastępcą dyrektora w hoteli Hampton by Hilton Airport w Gdańsk i Warszawie. W 2019 r. objął stanowisko front office managera w Renaissance Aiport Warsaw, na początku 2021 r. został dyrektorem Moxy Poznań Airport, a pod koniec roku Hamptona by Hilton Warsaw Airport. W połowie 2024 r. został też dyrektorem operacyjnym ds. marki własnej Halo. Z PHH rozstał się w listopadzie ub.r. W skład Saltic Hotels wchodzą kompleksy Saltic Resort & SPA w Grzybowie ze 162 pokojami i w Łebie ze 126 pokojami, który w 2023 r. powiększył się o obiekt ze 161 apartamentami.


Tomasz Rybaczek na czele inwestycji Grupy Belmonte w Ustroniu Morskim

Grupa Belmonte, do której należy 5-gwiazdkowy hotel w Krynicy-Zdroju, poszerza swoje portfolio o nową inwestycję – obiekt w Ustroniu Morskim, którego zarządzanie powierzono Tomaszowi Rybaczkowi. Będzie on łączył funkcję dyrektora generalnego Belmonte Ustronie oraz dyrektora sprzedaży w Belmonte Hotel Krynica-Zdrój. Tomasz Rybaczek związany jest z hotelarstwem od ponad dwóch dekad. Wcześniej zarządzał m.in. lubelskimi hotelami Luxor i Best Western Agit, w 2016 r. został dyrektorem generalnym Artis Loft Hotel w Radziejowicach. Następnie, jako dyrektor sprzedaży w Profitroom, prowadził szkolenia i audyty dla hoteli wdrażających nowe technologie. W 2023 r. został dyrektorem generalnym Saltic Resort & Spa w Łebie, gdzie koordynował otwarcie drugiej części resortu ze 161 apartamentami. Nowy hotel powstający w Ustroniu Morskim będzie oferował 146 apartamentów, strefę wellness & spa z basenem zewnętrznym, restaurację oraz zaplecze eventowe. Grupa Belmonte planuje już kolejne inwestycje m.in. w Wiśle.


Bartłomiej Marczak dyrektorem hotelu Mikołajki Leisure & Spa

Bartłomiej Marczak, dotychczasowy zastępca dyrektora, awansował na dyrektora 5-gwiazdkowego hotelu Mikołajki Leisure & Spa z grupy Destigo Hotels. Zaczynał w warszawskim hotelu Radisson Blu Sobieski jako kelner i recepcjonista. W 2016 r. został specjalistą ds. rezerwacji, a następnie koordynatorem ds. sprzedaży konferencji i bankietów w hotelu Polonia Palace. Od 2020 r. związany był z WIK Capital – firmą operującą na polskim rynku nieruchomości hotelowych i mieszkaniowych – gdzie w kolejnych latach pełnił funkcję dyrektora ds. operacji hotelowych, sprawując pieczę nad trzema obiektami i przeprowadzając ich pre-opening: Tulip Residences Warszawa Targowa, Kyriad Stargad i Kyriad Karkonosze. Następnie został dyrektorem ds. inwestycji w WIK i odpowiadał za pozyskiwanie nowych projektów hotelowych do portfolio spółki Od września 2024 r. był zastępcą dyrektora Mikołajki. Teraz na stanowisku dyrektora zastąpił Małgorzatę Jędrzejczyk, która zarządzała hotelem przez ostatnich kilka miesięcy.


Nowa dyrektor hotelu Grano w Gdańsku

Beata Ziętara, rooms divison manager hotelu Grano w Gdańsku, awansowała na dyrektor hotelu. Dotychczasowy dyrektor, Arkadiusz Skobrosz, awansował na stanowisko cluster director w centrali Grano Group. Beata Ziętara posiada 15-letnie doświadczenie w hotelarstwie. Zaczynała w Centrum Wypoczynkowo- Konferencyjnym Solaris w Łazach koło Mielna. W latach 2013-2016 była związana z CFI Hotels Group m.in. jako manager obiektu Boutique Hotel’s II w Łodzi i revenue manager całej grupy. Od 2016 r. związana jest z gdańskim rynkiem, najpierw jako general manager w Moon Hostel, następnie dyrektor operacyjna hotelu Królewski, a od 2021 r. rooms division manager w hotelu Grano. Jak podkreśla nowa dyrektor, jej głównym celem jest stworzenie w hotelu Grano przestrzeni, która będzie czymś więcej niż tylko miejscem noclegowym.

– Hotel to nie tylko budynek, łóżka i recepcja, to emocje, wspomnienia i ludzie, którzy sprawiają, że każde miejsce nabiera duszy. Moim celem jest, aby Grano było nie tylko adresem na mapie, ale historią, do której chce się wracać – mówi Beata Ziętara.


Pałac Mała Wieś z nowym zespołem zarządzającym i postępami w budowie hotelu Viculus

Pałac Mała Wieś koło Grójca, w którym trwają prace nad nową inwestycją – hotelem Viculus, przechodzi też zmiany organizacyjne. Nowym dyrektorem generalnym został Marcin Capała, dotychczasowy dyrektor gastronomii, a na dyrektor sprzedaży i marketingu awansowała Eliza Kurzepa. Marcin Capała od lat 90. do 2009 r. był kierownikiem restauracji w hotelu Gołębiewski w Mikołajkach. Następnie związał się z Grupą Trip, gdzie najpierw był kierownikiem restauracji w hotelu Ossa, następnie zastępcą dyrektora gastronomii i dyrektorem ds. gastronomii, a w 2019 r. został dyrektorem działu gastronomii w hotelu Belvedere w Zakopanem w ramach spółki Centrum Kongresowe Plus. Od 2022 r. był dyrektorem gastronomii w Pałacu Mała Wieś. „Jego doświadczenie i doskonała znajomość obiektu pozwolą na dalsze umacnianie pozycji Pałacu Mała Wieś jako wyjątkowego miejsca łączącego historię, elegancję i najwyższą jakość usług” – informuje Pałac Mała Wieś. Eliza Kurzepa od 2019 r. była kierownikiem sprzedaży i marketingu w hotelu Sielanka nad Pilicą w Warce. Do Pałacu Mała Wieś trafiła w 2022 r. Jej głównym celem będzie dalsza rozbudowa oferty obiektu, budowanie wizerunku marki oraz zwiększenie jej rozpoznawalności zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i w sektorze MICE. Nowy zespół zarządzający ma za zadanie kontynuację rozwoju kompleksu, podkreślając jego unikalne walory – od luksusowego hotelu, przez gastronomię, po winnicę i liczne wydarzenia kulturalne. Dotychczasowy dyrektor generalny, Tomasz Barański, nadal będzie aktywnie uczestniczył w kluczowych projektach Pałacu Mała Wieś, skupiając się na rozwoju nowych segmentów działalności, w tym projektach cateringowych, ekspansji winnicy Pałac Mała Wieś oraz tworzeniu oferty produktów spożywczych wytwarzanych w gospodarstwie pałacowym. Ponadto nadzoruje rozwój hotelu Viculus i strategię jego wejścia na rynek. Nowa inwestycja – hotel Viculus (łac. mała wieś), o który rozbudowywany jest kompleks, należący do rodziny Barańskich, ma zostać otwarty pod koniec 2026 r. Zaoferuje 180 pokoi i apartamentów, strefę spa & wellness z 12 gabinetami, restaurację serwującą kuchnię opartą na lokalnych produktach oraz jedne z największych na Mazowszu przestrzenie konferencyjne z 25 salami. Faza pre- -openingu hotelu rozpocznie się na początku przyszłego roku.


Julita Musiał z Sheraton Sopot Hotel trzecia w konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata

Julita Musiał z Sheraton Sopot Hotel zajęła trzecie miejsce w konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata, który odbył się w Atenach podczas kongresu Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – AICR International. Najlepszym Recepcjonistą Roku 2025 został Joël Darfeuille z Fairmont Monte Carlo. To już trzeci rok z rzędu, gdy przedstawiciel polskiego hotelarstwa zajmuje miejsce na podium konkursu. W ubiegłym roku zwyciężył Jędrzej Król (wówczas Sofitel Grand Sopot, od początku tego roku guest experience manager w Mercure Old Town Kraków), a dwa lata temu Krzysztof Studziński zdobył;

 3.  miejsce (wówczas Sofitel Grand Sopot, od początku tego roku zastępca kierownika recepcji w Sopot Marriott). Laureaci konkursu World’s Best Receptionist by Bucherer (marka luksusowych zegarków) ogłoszeni zostali podczas wieczornej gali kongresu w hotelu Grande Bretagne, a Luxury Collection. Konkurs był podzielony na: :

• dwie 10-minutowe scenki rodzajowe z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca pod presją czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-sellingu, up-sellingu, guest relations, concierge), :

• 1,5-godzinne zadanie Group Work (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in. przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych), :

• 1,5-godzinny kompleks zadań pisemnych (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi i opinie gości przesyłanych drogą e-mailową, bądź na OTAs; kalkulacji KPI – ADR, RevPAR, OCC, ich indeksy oraz analiza wyników).

– Poziom konkurencji w tym roku był wyjątkowo wysoki, a wszyscy kandydaci wykazali się determinacją i doskonałym przygotowaniem, co utwierdza mnie w przekonaniu o ciągłym rozwoju naszej branży – mówi Radosław Kacprzak, prezydent stowarzyszenia AICR Polska i rooms division manager w Sheraton Sopot Hotel.

– Julita wykonała ogrom pracy i dała z siebie wszystko podczas przygotowań, w pełni zasługując na ten sukces. Ogromnie się cieszę, że mam w zespole osobę tak ambitną i zaangażowaną jak Julita. Członkowie AICR Polska po raz kolejny udowodnili, jak wspaniale potrafią współpracować, wspierając ją na każdym etapie przygotowań.


Joanna Czechowska senior field managerem ds. marketingu i PR w HR Group

Joanna Czechowska objęła stanowisko senior field marketing & PR managera w firmie HR Group, która w Polsce jest operatorem sześciu hoteli Vienna House by Wyndham. Będzie także wspierać hotel Vienna House Easy by Wyndham Airport Bucharest. Z branżą hotelową związana jest od 2019 r., gdy została dyrektor marketingu hoteli Sheraton w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Sopocie oraz The Westin Warsaw z sieci Marriott International. Wspierała też Marriott Business Council, instytucję skupioną na działaniach CSR i employer branding. W ostatnim czasie jako PR & marketing director Grupy PI Apartamenty & Hotele prowadziła projekty dla pięciu hoteli w Krakowie, w tym dwóch należących do sieci Marriott International (AC by Marriott i Garamond, Tribute Portfolio), jednego z sieci Accor (The Crown, Handwritten Collection), a także 1891 Garni Hotel i The Bridge Suites Hotel. W latach 2010-2019 związana była z japońską firmą Fujifilm, zajmując się działaniami marketingowymi i PR w Polsce, Czechach i na Słowacji. W Fujifilm odpowiadała też za komunikację korporacyjną zewnętrzną, jak i wewnętrzną między Warszawą a globalną centralą firmy w Tokio. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych ze specjalnością Public Relations i Marketing Medialny. HR Group jest wiodącym operatorem hotelowym w Europie Środkowej. Firma z siedzibą w Berlinie od ponad 15 lat przejmuje, rozwija i prowadzi hotele oraz ośrodki wypoczynkowe. HR Group współpracuje z takimi sieciami jak Accor, Wyndham, Hyatt, Hilton, Marriott, Radisson i IHG. Zarządza też własnymi markami. W Polsce jest operatorem marki Vienna House by Wyndham w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach i Międzyzdrojach


Awanse wewnętrzne w Grupie Hotelowej PI

Grupa Hotelowa PI Apartamenty & Hotele, która zarządza m.in. krakowskimi hotelami AC by Marrriott; Garamond, Tribute Portfolio; The Crown, Handwritten Collection i 1891 Garni Hotel, a w przygotowaniu są gdańskie The Brick, Tribute Portfolio i Renaissance, rok 2025 rozpoczęła od awansów wewnętrznych oraz stworzenia nowych stanowisk w centrali w związku z rozwojem spółki. Agnieszka Gad-Giemza, od 2,5 roku związana z Grupą PI, awansowała na stanowisko dyrektora sprzedaży. Z branżą hotelową związana jest od ponad 20 lat, najpierw z Grupą Hotelową Orbis i hotelem Holiday Inn Warsaw (obecny Mercure), a w latach 2005-2007 z hotelem Grand Warszawa (obecny Mercure) jako sales & marketing manager. W 2007 r. trafiła do sieci Starwood, gdzie zaczynała jako account manager MICE w Warsaw Complex: Sheraton & The Westin dochodząc do stanowiska account director i zastępcy dyrektora sprzedaży group & leisure w dziale national sales office. Po przejęciu sieci Starwood przez Marriotta była zastępcą dyrektora sprzedaży, a następnie dyrektorem w polish national sales team. W 2022 r. objęła stanowisko cluster sales team w Grupie PI. Obecnie jako dyrektor sprzedaży zarządza oddziałami w Warszawie i Krakowie, a w przyszłości także w Gdańsku.

Aneta Urbańska, przez ostatnie trzy lata head of sales & marketing w krakowskim Bachleda Luxury Hotel MGallery, dołączyła do Grupy PI na nowo stworzone stanowisko cluster sales manager corporate & MICE, na którym odpowiedzialna jest za wsparcie sprzedaży we wszystkich hotelach zarządzanych przez operatora, a także za rozwój sektora usług skierowanych do klientów biznesowych. Z branżą hotelową w Krakowie i Małopolsce jest związana od blisko 30 lat. Doświadczenie zdobywała w takich obiektach jak m.in. Demel, Millenium Wellness & Spa, Farmona Business & Spa, Pałac Bonerowski i jako head of sales w Crown Piast Hotel & Park, Turówka Hotel & Spa, od 2017 r. w Unicus Palace (obecny Wyndham Grand Kraków), a od 2022 r. w Bachleda Luxury Hotel MGallery.

Damian Wierzbanowski objął nowe stanowisko managera ds. zakupów centralnych i operacji magazynowych. Zostało ono stworzone w związku z rozwojem grupy w celu centralizacji zakupów w obszarze artykułów spożywczych i chemii hotelowej. Damian Wierzbanowski związany z branżą gastronomiczną jest od ośmiu lat. Doświadczenie zdobywał w hotelach sieci Accor: ibis Styles w Nowym Sączu i Mercure Fabryczna City w Krakowie.


AKTUALNOŚCI

PERSONALIA
Ilość artykułów w numerze pisma: 435